Brentex N-malliston peräkärryjen rakenne

BRENTEX N-malliston peräkärryt on suunniteltu sekä arki- että ammattikäyttöön. Kaikki peräkärryt on kuumasinkitty, rakenteet on hitsattu, akselissa on lehtijouset, ja taka- sekä etuluukut on vahvistettu vanerilla. N-malliston peräkärryissä on hyödynnetty useita erilaisia teknisiä ratkaisuja, ja peräkärryjemme käyttömukavuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota. Uuden N-malliston peräkärryn tunnistaa parannellusta muotoilusta sekä uudesta N-kirjaimen sisältävästä nimestä.

Runko

 

Peräkärryissämme on lujatekoinen hitsattu rakenne, joten ne todella kestävät käytössä. Runko on laadukasta neliöteräsprofiilia ja teräspeltiä. Rungon osat katkaistaan laserilla ja taivutetaan. Sen jälkeen peräkärryn runko hitsataan valmiiksi erityisessä telineessä. Pitkä käyttöikä varmistetaan rungon kuumasinkityksellä, mikä suojaa myös näkyviin jäävät osat sekä rungon kantavin osien sisäpinnat ruostumiselta. 

Vetoaisa

 

 

Vetoaisa on laadukasta terästä. Vetoaisan osien suunnittelussa on hyödynnetty alan uusinta teknologiaa. Kaikki vetoaisan osat on kuumasinkitty.

Akseli

 

Peräkärryissämme on iskunvaimentimilla varustetut lehtijousitetut akselit. Vääntöakseliin verrattuna lehtijousitettu akseli takaa sujuvamman ja miellyttävän ajon myös kevyemmällä kuormalla. Iskunvaimentimet vähentävät tien epätasaisuuksien ja kuoppien vaikutusta ajo-ominaisuuksiin. Lehtijousituksen tukipinta suhteessa runkoon on huomattavasti vääntöakselia suurempi, ja myös kuorma jakautuu tasaisemmin. Näin varmistetaan peräkärryn pitkä käyttöikä huolimatta satunnaisesta ylikuormituksesta.

Akselipalkki on kuumasinkittyä terästä. Akselipalkkien päihin hitsataan laadukkaat (Knott, BPW ja AL-KO) navat itse kehittämällämme luotettavalla menetelmällä. Napojen valinnassa on huomioitu Viron sää- ja tieolosuhteet. Suosimme umpinaisia ja suojattuja laakereita. 

 

Neliömäisellä teräsprofiililla vahvistettu yläreuna

 

 

Peräkärryjemme laitojen yläreuna on vahvistettu neliöteräsprofiililla teräsrungon viimeistelemiseksi. Neliömäinen teräsprofiili varmistaa paremman rasituksensiedon sekä sujuvamman ja turvallisemman peräkärryn lastaamisen ja kuorman kiinnityksen. Vuosien kokemuksemme perusteella tiedämme, että vahvistettu yläreuna selvästi pidentää peräkärryn käyttöikää. 

Laidat

Enintään neljän metrin (lava) pituiset peräkärryt on tehty taivutetusta teräksestä. Oikein runkoon kiinnitetyn liitoskohdattoman laidan ansiosta peräkärry sietää rasitusta huomattavasti paremmin. Kaikkien peräkärryjemme laidat ovat laadukasta sinkittyä teräspeltiä. 

 

Sekä etu- että takaluukku on vahvistettu vanerilla

 

 

Turvallinen kuorman kiinnittäminen on erittäin tärkeää, joten etu- ja takaluukku on vahvistettu vanerilla. Näin varmistetaan, ettei kuorma paiskaudu luukun läpi mahdollisessa onnettomuustilanteessa. Etu- ja takaluukussa on käytetty vedenkestävää ja karheaksi käsiteltyä vaneria. Takaluukku toimii myös ajosiltana mönkijää, ruohonleikuria tai vaikkapa moottoripyörää lastattaessa. 

Uudet takaluukun saranat ja lukot reunoissa

N-malliston peräkärryjen luukkujen saranat on kiinnitetty runkoon lukittavilla tapeilla, mikä auttaa välttämään luukkujen irtoamisen ajon aikana. Ketjukiinnikkeiden ansiosta luukkua voidaan käyttää myös jatkokappaleena. Tässä mallissa luukkujen lukot on siirretty peräkärryn laitoihin avattujen luukkujen suojaamiseksi vaurioilta ja lialta.

Metalliset lokasuojat ja käytännölliset astinlaudat

 

N-malliston peräkärryissämme on neljä käytännöllistä astinlautaa sujuvaa lastaamista varten. Uusissa malleissa on myös metalliset lokasuojat, joiden päälle voidaan astua tai tarvittaessa myös istahtaa pientä lepotaukoa varten. 

Valot ja johdot

Peräkärryissämme käytetään alan johtavan valmistajan, itävaltalaisen Aspöckin valoja ja vesitiiviitä johtoja. Kaikki peräkärryt on varustettu peruutus- ja sumuvaloilla. Kaapeleissa on moderni 13-napainen pistoke, johon lisätään 13-7-sovitin. N-malliston peräkärryissä on ledietuvalot, ja tässä mallissa ne on sijoitettu aikaisempaa korkeammalle. Kun valot ovat korkeammalla, auton pyörien alta lentävät kivet vaurioittavat niitä vähemmän.

Kaikki kaapelit on peitetty runkoon ja vetoaisan rakenteisiin niiden suojaamiseksi säältä.

 

Kuorman sidontalenkit

 

BRENTEX-peräkärryissä on vähintään kahdeksan sisäpuolelle asennettua kuorman sidontalenkkiä. Sidontalenkki on pultattu peräkärryn hitsatun rungon laitatolppiin. Tiedämme kokemuksesta, että peräkärryn lastaus helpottuu, kun peräkärryn pohja on sileä ja sidontalenkit ovat peräkärryn reunoissa. BRENTEX-peräkärryissä on myös vähintään neljä ulkopuolelle asennettua sidontalenkkiä, jotka on hitsattu laitatolppien alareunoihin.

Pohjavaneri

 

Peräkärryjen pohjassa on laminoitu, vedenkestävä ja karhennettu vaneriverhoilu. Laminoitu vedenkestävä vaneri sietää säätä sekä kestää käytössä vuosikausia. 

Etuosassa on valmiit aukot lisävarusteiden kiinnittämistä varten

 

 

Uuden N-malliston peräkärryt on suunniteltu erittäin huolellisesti. Lisävarusteiden helppoa ja sujuvaa kiinnittämistä varten runkoon ja vetoaisaan on ennen sinkitystä porattu kiinnitysaukot. Helpon lisävarusteiden kiinnittämisen lisäksi peräkärryn runko kestää käytössä vuosia ja on suojattu ruostumiselta.

Lisävarusteet

Peräkärryihimme voidaan asentaa itse tai asennuttaa useita erilaisia lisävarusteita, jotka parantavat peräkärryjemme käyttökokemusta entisestään. Myydyimpiä lisävarusteita ovat erilaiset peitteet, luukkujen ketjukiinnikkeet, kaasujousi, kippiruuvi, kuomut ja varapyörä kiinnikkeineen. Perehdy lisävarusteisiimme erillisessä tuoteikkunassa. Lisävarusteet löydät TÄÄLTÄ tai peräkärryn tuotesivun alareunassa näkyvästä linkistä. 

 

Arki- ja ammattikäyttöön soveltuva BRENTEX-peräkärry on luotu kestämään.

+
+