Brentex on virolainen yritys, joka on valmistanut hitsattuja perävaunuja vuodesta 2000. Yrityksen perustivat Tallinnan teknillisestä yliopistosta valmistuneet koulutoverit, jotka näkivät markkinoilla mahdollisuuden tuottaa parempia, kestävämpiä ja säänkestävämpiä perävaunuja.
Brentex aloitti ATV-perävaunujen tuotannon ja ensimmäisen toimintavuoden aikana ne vietiin Ruotsiin. Ensimmäisen kokemuksen perusteella todettiin, että markkinoilla on kasvun varaa, minkä vuoksi perävaunujen ja venetrailereiden tuotevalikoimaa alettiin kehittää voimakkaasti. Yritys kehittyi ja tiimi kasvoi, minkä ansiosta pystyttiin tuottamaan paremmin, nopeammin ja suurempia määriä.
Brentexin kohdemarkkinoiden määrä on kasvanut vuosi vuodelta. Tuotanto myytiin ensin Ruotsissa, sitten pian – vuonna 2002 – myynti alkoi Virossa. Tätä seurasivat Norjan markkinat vuonna 2004, Latvia ja Valko-Venäjä vuonna 2005, Liettua vuonna 2007 ja lopulta laajennettiin myös Suomeen vuonna 2013. Suomessa tehtiin useita vuosia hyvin tuloksin yhteistyötä IKH:n kanssa, joka on yksi Suomen menestyneimpiä työkalumyyjiä ja jonka kanssa on myyty yli 5000 Brentex-perävaunua.
Emme ole vain valmistajia vaan ennen kaikkea haluamme tarjota ihmisille ratkaisuja tavaran kuljettamiseen. Siksi perävaunujen kehitys on aina alkanut katsomalla markkinatilannetta ja ihmisten tarpeita. Kaikki Brentex-perävaunut on testattu johtavissa testilaboratorioissa ympäri Eurooppaa 20 vuoden ajan ja ne ovat eurooppalaisen puitedirektiivin 2007/46 / EY mukaisia. Parhaan tuloksen saavuttamiseksi on oltava paras joukkue. Brentex-tiimiin kuuluvat alansa asiantuntijat, joiden ansiosta voimme olla varmoja siitä, että perävaunut on suunniteltu kestämään!
Brentexille vuosi 2018 oli käännekohta, koska silloin aloitettiin kehitysohjelma yhteistyössä EAS:n kanssa. Ohjelman kesto on viisi vuotta, jolloin keskitytään erityisesti tuotekehitykseen ja laitteisiin investoidaan 1,6 miljoonaa euroa. Investointien tarkoituksena on parantaa teknisiä ratkaisuja, tuotteiden laatua sekä nopeuttaa tuotantoprosessia ja lisätä tuottavuutta pysyäkseen kilpailukykyisenä, innovatiivisena ja asiakaslähtöisenä.